מה יקבלו החניכים בפעולה?

• הכרות עם מסורות שונות במשפחות
• הבנה שקיימים בעולם סוגי משפחות שונות
• הערכה למשפחתם.

מסרים מרכזיים

כל משפחה היא מיוחדת במינה ובעלת אופי שונה. בנוסף, למרות שקיימים בעולם סוגים
שונים של משפחות, כל המשפחות שוות.

מהלך הפעולה

מתודה 1 - המטבע

נשחק את משחק "המטבע". החניכים ישבו במעגל על הברכיים ויעבירו מאחורי גבם מיד
ליד מטבע. בתוך המעגל יהיה נציג מהקבוצה ועליו לעצום עיניים ובזמנו החופשי למחוא
כף. כשהנציג מוחא כף על כל החניכים להביא את הידיים שלהם כאשר הם בצורת אגרוף
ממאחורי הגב אל קדמת הגוף ולצעוק: "המטבע" ומיד לאחר מכן להניח את הידיים שלהם
על הרצפה. כאשר המטבע יונח על הרצפה הוא יעשה צליל ועל הנציג לנחש אצל מי
המטבע ובאיזו יד )לפי הצליל מהמטבע(. אם הנציג הצליח לנחש נכונה, גם הנציג וגם
החניך שהמטבע היה אצלו צריכים להגיד מסורת משפחתית שיש אצלם במשפחה.

מתודה 2 - שמש אסוציאציות

נכתוב על בריסטול את המילה: "משפחה". כל חניך יצטרך להגיד בתורו איזו מחשבה עולה
לו לראש בהקשר למילה זו.

דיון:

• האם קיים סוג אחד של משפחה?
לאחר מכן נשים באמצע המעגל תמונות של אימוג'ים בווטסאפ של סוגי משפחות.
• איזה סוגי משפחות קיימים בעולם?
• האם אתם מכירים מישהו עם סוג משפחה אחר משלכם? איזה?
• האם ילד שחי בסוג משפחה ששונה משלכם הוא שונה מכם? מדוע?

הערה למדריך

חשוב לסכם שיש הרבה סוגים של משפחות ושהדבר הכי חשוב במשפחה הוא שיש אהבה ושכל סוגי המשפחות שוות אחת לשנייה.

מתודה 3 - רד-רוץ-כנס-תפוס

החניכים יעמדו בשני מעגלים - במעגל פנימי ובמעגל חיצוני. כאשר המדריך מוחא כף
בפעם הראשונה כל חניך מהמעגל החיצוני קופץ על חברו מהמעגל הפנימי בשק קמח.
כאשר המדריך מוחא כף בפעם השנייה החניכים שעלו על שק קמח יורדים מהגב של
חברם ומתחילים לרוץ סביב המעגל עם כיוון השעון. כאשר הם מסיימים לרוץ סביב
המעגל פעם אחת ומגיעים לחברם שוב הם צריכים לזחול בין הרגליים של בן הזוג שלהם
ולקחת את הפתק שנמצא באמצע המעגל. החניך הראשון שלקח את הפתק זוכה בו.
עושים סבבים של המשחק כמספר הפתקים הקיימים.
משפטים:
"כבד את אביך ואת אמך"
"לא טוב היות האדם לבדו"
"התפוח לא נופל רחוק מהעץ"
"כי אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא"
"אמא יש רק אחת"
"משפחה לא בוחרים"
"בנים גידלתי ורוממתי"
"אל תשליכני לעת זקנה"
"ואבא שלי הוא הכי בעולם... כי רק בגללי הוא האבא שלי"
"אבא בא, סבא בא, אריה מכפר סבא בא"
לאחר מכן נפרוס את כל המשפטים על הרצפה ונבקש מהחניכים להסתובב ולבחור את
המשפט אליו הם הכי מתחברים.

דיון:

• למה בחרת במשפט הזה מבין כל המשפטים?
• איך המשפחה שלכם משפיעה על חייכם?
• איך אתם משפיעים על המשפחה שלכם?
• מתי פעם האחרונה הודיתם למשפחתכם על דבר שעשו?
• איך אתם יכולים להודות למשפחה שלכם?

    ציוד:
  • מטבע
  • דפים
  • עטים
  • בריסטול
  • דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En