מה יקבלו החניכים בפעולה?
תחושת גאווה ושייכות למדינה.
מסרים מרכזיים
ישראל היא המדינה שלנו ועלינו להיות גאים להיות ישראלים!
מהלך הפעולה
על מנת להכניס את החניכים לאווירת הפעולה, נקיים מיני מסיבה ישראלית. נשמיע
ברקע את השיר "הכי ישראלי" של התקווה 6
מומלץ לקשט בכחול-לבן, לתלות דגלי ישראל, להביא חפצים ותמונות של המצאות ישראליות וכל דבר שבא לך
נשחק במשחק לוח: "הדרך אל הישראלי". בכל פעם הקבוצה תטיל קובייה ותתקדם מספר
צעדים לפי המספר שיצא לה. במהלך הדרך ייתקלו בשאלות ומשימות.
1 .מי כתב את ההמנון? (נפתלי הרץ אימבר).
2 .מהו סמל המדינה? (מנורה עם עלה של זית).
3 .מיהו מחייה השפה העברית? (אליעזר בן יהודה).
4 .מי אמר: "אם תרצו אין זו אגדה"? (הרצל).
5 .מי הוא חוזה המדינה? (הרצל).
6 .מהן המדינות השכנות לישראל? (מצרים, ירדן, סוריה, לבנון).
7 .באיזו שנה הוקמה המדינה? (1948 .)
8 .מה הסמל שנמצא על דגל ישראל? (מגן דוד).
9 .מהי בירת ישראל? (ירושלים).
10 .מי היה ראש הממשלה הראשון של ישראל? (דוד בן גוריון).
11 .איפה קבור בן גוריון (שדה בוקר).
12 .באיזו עיר הכריזו על הקמת המדינה? )תל אביב(.
13 .מה המקום הכי גבוה בישראל? (החרמון).
14 .מה המקום הנמוך ביותר בישראל (ים המלח).
15 .בת כמה המדינה (בשנת 2017 – 69 ,התשובה בהתאמה).
1 .עליכם ליצור מגן דוד מעניבות.
2 .עליכם להמציא שיר על ארץ ישראל.
3 .עליכם לעשות הצגה על הקמת המדינה.
4 .עליכם ליצור מחפצים בסביבתכם את המושג: "הכי ישראלי".
5 .משחק הבמבה - נעמוד במעגל ונציג אחד יעמוד באמצע המעגל.
על הקבוצה להעביר מאחורי הגב שקית במבה ולאכול ממנה בלי להתגלות על ידי
הנציג. אם מתגלה, החניך שהתגלה נכנס לתוך המעגל.
ניתן להמציא עוד שאלות ומשימות...
נבקש מהחניכים לצייר ביחד את האדם "הכי ישראלי".
לאחר מכן נדון על התוצר.
• כולכם מסכימים עם הדמות שיצאה?
• למה בחרתם במאפיינים האלה?
• אילו עוד דברים רציתם להוסיף?
נסכם את הפעולה בסבב שבה כל חניך אומר במילה מה זה "הכי ישראלי" בשבילו
דיון