מה יקבלו החניכים בפעולה?
• יצירת מוכנות לקראת הטיול – מסע מכבי
• מוטיבציה לצאת ולקחת אחריות על תחום מסוים במהלכו
• שייכות והתלהבות לקראת תהליך הנעורים
מסרים מרכזיים
• זוהי ההתחלה הרשמית של תהליך הנעורים, הם קיבלו את הזכות לקחת אחריות על
הטיול.
• הלפיד מסמל את תחילת התהליך ועליהם להקדיש המון מחשבה כיצד הם מעצבים
אותו מבחינה סימבולית ופרקטית.
מהלך הפעולה
מכיוון שזוהי פעולה פחות אקטיבית, מומלץ להעביר את הפרטים הלוגיסטיים והמידע הטכני באופן משחקי – אקטיבי.
זוהי אבן דרך ראשונה שתכין אותך המדריך לראות כיצד כל חניך מתייחס למשימה שניתנה לו ותעזור לך להבין איך ניתן לחלק את משימות הנעורים באופן מושכל יותר בהמשך מספר רעיונות אפשריים לפרוייקטים בטיול: 1 .מסדר סיום אותו יעבירו החניכים לשכבה בליווי המדריכים בסוף הטיול. 2 .להיות אחראים על כללי הבטיחות והתנהגות אחראית בטיול )מים, כובע לבוש הולם(. 3 .אחראי מוראל: הכנת מושמושים, כתיבת שיר ייעודי לקבוצה בטיול. 4 .אחראי על פרסום הטיול וקידום ההרשמות אליו (הכנת קליפ לקראת הטיול וכדומה).
שים לב שניתן לבחור עוד אופציות בהתאם לאופי הקבוצה והסניף
לפיד הנעורים הינו הסמל השכבתי של תהליך הנעורים שעוברת שכבת ו'. את הלפיד, רצוי שישמרו היטב וישאו אותו עימם לכל הטיולים, לכל הפרויקטים שהם עושים, מוסיפים עליו חתימות ומזכרות מהתהליך ובסוף השנה הם מעבירים אותו בטקס רשמי לשכבת ה'. הכנת הלפיד תיערך בצורה הבאה – המדריך יביא עימו המון חומרים כמו חימר, בוסים, יוטה, סנדינות, אלבד, קרפים וכל שעולה על רוחם של המדריכים. החניכים צריכים להכין לפיד מהחומרים או מחלקם שיעמוד בסטנדרטים הבאים: 1 .הוא יהיה באורך של לפחות 40 ס"מ. 2 .הוא יהיה מספיק יציב כדי לצאת עם החניכים לכל טיול מבלי שייהרס. 3 .הוא יהיה נוח לסחיבה כדי שהוא יהיה פרקטי ולא יישב בסניף. 4 .הוא יהיה יפה ומרשים מכיוון שהוא מסמל את תהליך הנעורים!
• למה בניתם את הלפיד בצורה הזו?
• מה כל רכיב מסמל? האם הקדשתם חשיבה למשמעות הרכיבים והצורה שהרכבתם?
דיון