מה יקבלו החניכים בפעולה?
• חומר למחשבה בנושא ההנצחה
• הזדמנות לקחת חלק במפעל ההנצחה
מסרים מרכזיים
הנצחה מגיעה מהשורש נצח. לנצח עלינו לזכור את הגיבורים שנפלו בשביל להגן עלינו
ולפעול למען הנצחת זכרם ופועלם.
מהלך הפעולה
נפרוש מול הקבוצה בריסטול עליו נכתוב את המילה "הנצחה".
נבקש מהם להעלות מילים שמתקשרות להם להנצחה.
בשלב השני נשאל את החניכים מאיזה שורש מגיעה המילה הנצחה, ונדגיש את המילה
נצח בתוך המילה הנצחה שכתובה על הבריסטול
• מדוע לדעתכם המילה נצח קיימת בתוך המילה הנצחה?
• מה אנו לומדים מכך?
• מה הקשר בין הנצחה ליום הזיכרון?
• אילו דרכים של הנצחה אתם מכירים? (אנדרטאות, שירים, פרוייקטים לזכר חללים...)
על המדריכים לבחור מראש חלל )עדיפות מהסניף או היישוב( אותו הם רוצים להציג
לקבוצה ולהנציח יחד איתה.
יש להסביר לחניכים על החלל, על חייו, מה עשה בצבא, באיזו שנה נהרג ובן כמה הוא היה .
ניתן למצוא פרטים באתר "יזכור" של משרד הביטחון - il.gov.izkor.www
יחד עם הקבוצה נבחר דרך בה נרצה להנציח את החלל – לכתוב שיר/ים, להכין פלקט
ולתלות בסניף, לכתוב מכתבים אישיים, מכתב למשפחה ולספר שלמדו עליו...
תהיו יצירתיים!
דיון