מה יקבלו החניכים בפעולה?
החניך יצא עם הרבה מוטיבציה לנצל את הזמן באופן חיובי ולצבור חוויות טובות בחופש
הגדול.
מסרים מרכזיים
• החופש הגדול הוא ארוך! כדאי לנצל אותו לכל מה שאוהבים לעשות!
• שיעמום יכול להיות מסוכן, חשבו על פעילויות אקטיביות וחיוביות!
• אם מתכננים מספיקים הרבה יותר!!
קריאה לפעולה:
כולם יוצאים למחנה הקיץ!!!
מהלך הפעולה
מחלקים את הקבוצה ל-2 קבוצות.
מקריאים לכל קבוצה דף משימות שעליהם לבצע בזמן הקצר ביותר, על החניכים להעריך
כמה זמן יקח להם לבצע את כל המשימות.
]מטרת המשחק ללמד את החניכים מהן פרופורציות ואיך מודדים זמן בהתאם למציאות[
המשימות:
1 .פירמידה אנושית
2 .כל הקבוצה צריכה לאכול לימון
3 .שרשרת בגדים ארוכה
4 .להביא 3 עניבות בוגרים, 4 סיכות מרל"פ
5 .להביא 3 עניבות חניכים
6 .שמישהו יצטלם כאשר הוא מקנח את האף
7 .להמציא מורל לקבוצה
• האם הופתעתם לגבי הזמן שהערכתם?
• מדוע אתם חושבים שהספקתם את הכל ולא פספסתם דבר )או לחילופין - מדוע אתם
חושבים שלא הספקתם דבר?(
• אלו דברים אתם ממש רוצים לעשות ולא מספיקים בגלל שיש בית ספר, חוגים
ומחוייבויות אחרות?
נאמר לחניכים שהחופש הגדול זו הזדמנות לעשות המון דברים שאנחנו אוהבים ורוצים ולא מספיקים במהלך שנת הלימודים!
כל חניך יקבל 4 פתקיות קטנות. על כל פתקית ירשום רעיון למשהו שהוא
ממש אוהב לעשות ולא מספיק אף פעם או לעיתים רחוקות והיה רוצה לעשות בחופש
הגדול. נערוך מכירה פומבית של פעילויות לחופש, כל חניך יקבל כסף כמספר הימים שיש
לו לנצל בחופש )לא חייבים להיות מדוייקים על היום...(, על כל חניך "לתכנן" על מה הוא
ירצה לבזבז את הזמן שלו. בין הפתקיות יהיו כאלה שהם "גוזלי הזמן הגדולים של
החופש: טלוויזיה, מחשבים, שיעמום וגם דברים חינוכיים שאף אחד בטח לא יקנה –
קריאת ספרים, הכנה ללימודים בשנה הבאה... וכדומה.
דיון