מה יקבלו החניכים בפעולה?

• ידע כיצד לנצל את הזמן בצורה חיובית
• רצון לצבור כמה שיותר חוויות משמעותיות במהלך החופש הגדול

מסרים מרכזיים

החופש הגדול הוא ארוך! כדאי לנצל אותו לכל מה שאוהבים לעשות!
שיעמום יכול להיות מסוכן, חשבו על פעילויות אקטיביות וחיוביות!
אם מתכננים מספיקים הרבה יותר!!

מהלך הפעולה

מתודה 1 - אין לי זמן!!!

מחלקים את הקבוצה ל-2 קבוצות.
מקריאים לכל קבוצה דף משימות שעליהם לבצע בזמן הקצר ביותר, על החניכים להעריך
כמה זמן יקח להם לבצע את כל המשימות.
[מטרת המשחק ללמד את החניכים מהן פרופורציות ואיך מודדים זמן בהתאם למציאות]

המשימות:
1 .פירמידה אנושית
2 .כל הקבוצה צריכה לאכול לימון
3 .שרשרת בגדים ארוכה
4 .להביא 3 עניבות בוגרים, 4 סיכות מרל"פ
5 .להביא 3 עניבות חניכים
6 .שמישהו יצטלם כאשר הוא מקנח את האף
7 .להמציא מורל לקבוצה

דיון מסכם מתודה:

• הופתעתם לגבי הזמן שהערכתם?
• מדוע אתם חושבים שהספקתם את הכל ולא פספסתם דבר (או לחילופין- מדוע
אתם חושבים שלא הספקתם דבר)
• אלו דברים אתם ממש רוצים לעשות ולא מספיקים בגלל שיש בית ספר, חוגים
ומחוייבויות אחרות?

הערה למדריך

נאמר לחניכים שהחופש הגדול זו הזדמנות לעשות המון דברים שאנחנו אוהבים ורוצים ולא מספיקים במהלך שנת הלימודים!

מתודה 2 - מכירה פומבית של רעיונות לחופש!

כל חניך יקבל 4 פתקיות קטנות. על כל פתקית ירשום רעיון למשהו שהוא
ממש אוהב לעשות ולא מספיק אף פעם או לעיתים רחוקות והיה רוצה לעשות בחופש
הגדול.
נערוך מכירה פומבית של פעילויות לחופש, כל חניך יקבל כסף כמספר הימים שיש לו
לנצל בחופש )לא חייבים להיות מדוייקים על היום...(, על כל חניך "לתכנן" על מה הוא
ירצה לבזבז את הזמן שלו. בין הפתקיות יהיו כאלה שהם "גוזלי הזמן הגדולים של
החופש: טלוויזיה, מחשבים, שיעמום וגם דברים חינוכיים שאף אחד בטח לא יקנה –
קריאת ספרים, הכנה ללימודים בשנה הבאה וכדומה.
עזרים לפעולה: פתקיות של רעיונות לחופש + פתקיות ריקות לחלוקה לחניכים. כסף
שהוא למעשה "זמן", כלומר במקום לשלם בכסף הם ישלמו בימים לפי הימים שיש בחופש
הגדול. המחיר ההתחלתי של כל פריט למכירה יהיה הזמן המינימלי שלו. לדוגמא: מחנה
קיץ – מספר הימים שלו, קייטנה וכו'...

מתודה 3 - בואו נתכנן

כל חניך יקבל לוח אישי של חודש יולי-אוגוסט ועליו יניח את התכניות שלו לחופש הגדול.
זה לא צריך להיות מדויק, אבל חשוב להדגיש את היציאה למחנה הקיץ כחלק
מהפעילויות הברורות שכולם עושים!!

דיון מסכם:

• איך אתם מדמיינים את החופש שלכם?
• מה יכול להיות מסוכן בחופש? )שיעמום, בדידות, בזבוז כסף, יותר מדי טלוויזיה...(
• אתם חושבים שתספיקו הכל?
• איך תרגישו אם תספיקו כמה שיותר מהרשימה?

מתודה 4 – משימה בשבילי לחופש הגדול

הערה למדריך

מטרת מתודה זו היא שכל חניך יצא ממנה עם משימה אישית בשבילו לעשות במהלך החופש הגדול. כל חניך יקבל נייר מרובע עליו לרשום משהו שהוא תמיד רצה לעשות אבל עוד לא עשה. חשוב שאלו יהיו דברים ריאליים כמו להוציא את כל הבגדים מהארון ולסדר מחדש או לנקות חוף ים ולא דברים כמו לטוס לירח. לאחר שכל החניכים כתבו נבקש מהם להסתובב במרחב מסוים ובכל פעם שנמחא כף על החניכים לעצור מול החניך הראשון שראו ולהגיד אחד לשני את מה שכתבו, ועליהם להגיד אחד לשני איך לדעתם הם יכולים לעשות את זה. לאחר שנרגיש כי המתודה הגיעה למיצוי נשב עם החניכים במעגל ונשאל אותם האם לאחר ששמעו את חבריהם הם רוצים להחליף משימה או להישאר עם שלהם. ברגע שכל החניכים יגיעו להחלטה כל חניך יגיד את המשימה שהציב לעצמו בלי להראות את השיניים. אם הוא לא היה ברור עליו לחזור על המשימה עם השיניים.

הערה למדריך

יש לשים לב כי המשימות אכן ישימות וכל חניך יודע כיצד לבצע אותן, כדי שבמהלך החופש החניך באמת יעשה משהו משמעותי.

דיון

  • איך היה לכם בפעולה?
  • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
  • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
  • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
  • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
  • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
Search
Generic filters
En