מה יקבלו החניכים בפעולה?

מסרים מרכזיים

מהלך הפעולה

דיון:

• אילו הבדלים בלטו לכם בין הבית למחנה?
• האם ישנו הבדל או שינוי שגורם לכם לחשוש?
• האם ישנו משהו שאתם אוהבים יותר בהיותכם בטבע?

הערה למדריך

לאחר סיום המשחק נעבור ביחד עם החניכים ונסביר את ההבדלים. חשוב להקנות לחניכים תחושת ביטחון וידע לגבי מה הם צפויים לעבור ומה צפויים להיות התנאים במחנה הקיץ, להעלות חששות ולהתמודד איתן. ב. אתגר פיזי ומנטלי. כדי שתיווצר חוויה משמעותית החניך חייב לחוש תחושה של סיפוק. הסיפוק יגבר ככל שהאתגר יהיה גדול יותר. כיצד נאתגר את החניכים שלנו לקראת המחנה? מתודה- מרוץ שקי שינה.

דיון:

• במחנה הקיץ תפגשו דברים חדשים ולא מוכרים. איך אתם חושבים שתרגישו?
• כיצד תתמודדו עם הקושי והאתגר? האם אם אוהבים להתמודד עם דברים שקשים לכם?
ג. בחירה. לו"ז מחנה הקיץ נקבע ע"י צוות ההדרכה בלבד והוא מלא עד אפס מקום. אם
נוכל לאפשר אופציות שונות ומגוונות לחניך, והוא יוכל לבחור מבניהן מה הדבר שהכי
מעניין אותו, שיתוף הפעולה שלו יגבר וכך גם עוצמת החוויה. – איך החניכים יוכלו
להשפיע על הפעילות שהם עוברים במחנה?
מתודה- כל חניך יכתוב על דף פעילות שהיה רוצה לחוות במחנה הקיץ, נשחק את משחק
הפנטומימה בעזרת הפתקים.
חשוב לתת לחניכים רעיונות שונים לפעילויות במחנה הקיץ – פעילויות אוכל, מים,
משחקים שונים.
ד. מחנה שבו מתרחשת חוויה ערכית חינוכית – באמצעות נושא המחנה, נעביר לחניכים גם
ידע, למידה משמעותית וחוויה ערכית..
חשוב לשלב בפעולה זו את פעולת ההכנה למחנה הנבנית ע"י צוות עלילה לקראת
המחנה.

הערה למדריך

יש לשים דגש על קבוצתיות במחנה לאורך כל הפעולה.

דיון

  • איך היה לכם בפעולה?
  • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
  • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
  • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
  • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
  • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
Search
Generic filters
En