מה יקבלו החניכים בפעולה?

• התנסות מעשית בכוח של קבוצה
• הבנה כי כאשר הם פועלים יחד כוחם גדל

מסרים מרכזיים

כקבוצה יש לנו כוח רב יותר מבודדים. הקבוצה מאפשרת ליחיד לתרום את תרומתו
ולצמוח, תומכת בו וכך גם מפתחת את עצמה- הגדול שלם מסך חלקיו.

מהלך הפעולה

משחק פתיחה - מעגל כוח

החניכים עומדים במעגל צמודים עם ידיים משולבות. בוחרים מתנדב שייצא החוצה ועליו
לנסות ולהכנס למעגל כאשר מטרת חברי הקבוצה היא להשאיר אותו בחוץ. ככל הנראה
הוא לא יצליח. ככה מספר ניסיונות ולאחר מכן מצרפים למתנדב בחוץ עוד ארבעה
חניכים שיעזרו לו. ככל הנראה הם יצליחו להכנס.
נגיד לחניכים כי הכוח שלהם גדול יותר כשהם פועלים כחלק מקבוצה.
נבקש אחד או שני מתנדבים מהקבוצה )תלוי בגודל הקבוצה(. נגדיר למתנדבים כי הם
התצפיתנים של הקבוצה וניתן להם דף תצפית. על התצפיתנים יהיה לתעד מה הקבוצה
עושה ככלל, מה תפקידו של כל אחד מחברי הקבוצה והאם וכיצד הם עמדו במשימה.

מתודה 1 – השטיח

נחלק את הקבוצה לשתי קבוצות וניתן לכל קבוצה "שטיח" )חתיכת בד גדולה, בערך
בגודל של סדין זוגי(. על הקבוצה לעמוד על השטיח מבלי לגעת ברצפה. משימה: להפוך
את השטיח לצד השני מבלי שאף משתתף ייפול מהשטיח, כאשר אסור לאף אחד מחברי
הקבוצה לרדת מהשטיח.

    ציוד:
  • חתיכת בד גדולה.
  • מתודה 2 – הריבוע

    מחברים בין שני עצים כופת מספר פעמים לאורך ולרוחב כך שיוצרים ריבועים בתבנית
    כמו:
    תנועת הנוער המכבי הצעיר
    על כל חניך לעבור בריבוע. אסור שבכל ריבוע יעבור יותר מחניך אחד ומי שעבר לא יכול
    לחזור חזרה.

      ציוד:
  • כופתים
  • מתודה 3 – סנדלי סנדות

    נכין מראש סנדות )מומלץ קרשים( שמחוברים אליהם כופתים כך שנוצר סוג של סנדל.
    נכין ארבעה – שתיים לכל קבוצה ולשתי הרגליים. נגדיר לחניכים קו מסוים שהם צריכים
    לעבור. המשימה קשה, החניכים לא יצליחו אם כל אחד ירים את הרגל בזמן אחר.
    עליהם לעבוד כקבוצה ובתיאום.
    לאחר פעילויות ה- ODT נקיים דיון:

      ציוד:
  • סנדות/קרשים, כופת
  • דיון

    • נהנתם? הרגשתם שהתגבשתם?
    • באיזה שלב הייתם צריכים לתמוך אחד בשני?
    • עזרתם לחבריכם כשהיה קשה או לאורך כל הדרך?
    • מה נתן לכם מוטיבציה?
    בשלב זה נבקש מהתצפיתנים להציג את מה שרשמו
    • מה לדעתכם תרם להצלחה של הקבוצה?
    • איזה תפקיד תפס כל אחד מהקבוצה?
    • האם קבוצה יכולה להצליח ללא קיומם של כל התפקידים הללו?
    • כיצד המשימה והקבוצה תרמו להעצמתם או להחלשתם של כל אחד מחברי הקבוצה?
    • האם יכולתם לעשות את המשימות לבד?

    מתודה 4 – סרטון

    מראים לחניכים סרטון שנקרא 'כוח של קבוצה
    b0xWOlQFp3U=v?watch/com.youtube.www://https
    רואים בו סיפורים של חיות שמתגברות על סכנות כאשר הם פועלים בקבוצה.
    קריאה לפעולה- אני עושה דברים שאתה לא יכול, אתה עושה דברים שאני לא יכול וביחד
    אנחנו יוצרים דברים מדהימים.

    דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En