מה יקבלו החניכים בפעולה?

• חשיפה לנוסח ההבטחה.
• הבנת משמעות ההבטחה.
• הזדמנות להתבונן פנימה אל עצמנו לאור המשמעות של ההבטחה והעקרונות
המרכיבים אותה

מסרים מרכזיים

להבטחה שאנו מבטיחים ישנה משמעות, זהו לא אוסף של מילים שקוראים על מנת לסמן
“וי” ולהמשיך הלאה. לבחירה בהבטחה ישנה משמעות על היותי בוגר בתנועת נוער ועל
הדברים שאני מתחייב לקיים. ההבטחה הינה בחירה אישית של החניך.

מהלך הפעולה

חלק א':

נפזר את החניכים ברחבי החדר ונחלק לכל אחד מהם דף ועט. נבקש מהחניכים
לשמור על השקט לאורך כל חלק זה של הפעולה ולכתוב על הדף הבטחות שהם הבטיחו
בעבר )בכל גיל(, האם הם קיימו אותן או לא, ובמידה וקיימו אותן – אחרי כמה זמן מרגע
ההבטחה הם קיימו אותה.
אחרי שכל החניכים יכתבו לעצמם, נבקש ממי שרוצה שישתף אותנו במה שהוא כתב.

דיון:

• כמה תוקף יש להבטחה שאני מבטיח?
• האם קרה שאמרתם שאתם מבטיחים גם אם לא התכוונתם באמת?
• מה קורה אם אני מתחרט לגבי ההבטחה שהבטחתי?
• האם אני חייב לקיים את ההבטחה שלי בכל מחיר? גם אם אני לא עומד מאחוריה והיא
נאמרה מחוסר ברירה?

חלק ב':

נחלק לחניכים את נוסח ההבטחה. נבקש מהחניכים לסמן את המשפטים שיותר נוגעים
להם ומסכימים איתם, ואת המשפטים שפחות )לא בהכרח יהיו כאלה(. נבקש מהחניכים
לשתף אותנו במה שסימנו.

דיון

• מה הבנתם מנוסח ההבטחה?
• מה זה אומר בשבילכם להבטיח לתנועה?
• למה בכלל להבטיח לתנועה שלי?
• כמה זמן יש להבטחה של התנועה תוקף? פרק זמן קצר, או שהיא בעלת תוקף עד י"ב?
• יש משהו מתוך ההבטחה שאתם לא מסכימים איתו?
• האם ההבטחה לתנועה מסתיימת כאשר אני עוזב את הסניף?
• איך את/ה מתכוונים לפעול בסניף על מנת לקיים את ההבטחה?
• האם ישנה אפשרות לא להבטיח אך בכל זאת להיות בוגר משפיע בתנועה?

הערה למדריך

זו פעולה שעיקרה הוא השיח סביב ההבטחה, מה זה הבטחה בשבילי וכדומה. ניתן להוסיף מתודות, אך חשוב במיוחד להתמקד ברעיון הנ"ל הפעולה – שיבינו מה עומד מאחורי ההבטחה, מה זה אומר כשאני מבטיח, למה בכלל להבטיח וכדומה.

דיון

  • איך היה לכם בפעולה?
  • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
  • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
  • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
  • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
  • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
Search
Generic filters
En