מה יקבלו החניכים בפעולה?

• חומר למחשבה לגבי חשיבותם של רגשות בעיצוב ההתנהגות שלנו.
• חומר למחשבה בנוגע להשפעת עולם הניו מדיה על הרגשות שלנו ועל יכולת ההבעה
שלהם

מסרים מרכזיים

לרגשות שלנו יש השפעה על אופן ההתנהגות שלנו.
אימוג’י איננו תחליף להבעה אמיתית – פנים מול פנים.
לעיתים מסר יכול להתפרש בצורה לא נכונה בהודעה, ולכן הרבה יותר אפקטיבי להעביר
מסר חשוב פנים מול פנים.

קריאה לפעולה:
אל תתנהג או תאמר על ילד משהו בהודעה שלא היית אומר לו פנים מול פנים.

מהלך הפעולה

מתודה 1 :מסיבת ריקודים

נשמיע שיר שמח (לדוגמא "מהפכה של שמחה") ונגיד לחניכים לרקוד לצלילי השיר,
לאחר מכן נשמיע שיר עצוב (לדוגמא "בדד") ונגיד להם גם לרקוד לצלילי השיר.

דיון:

• איך רקדתם לצלילי השירים? האם היה הבדל בין כל ריקוד?
• מה ההבדל בין השירים?
• האם סוג השיר גרם לכם לרקוד בדרך אחרת?
• איזה תחושות גרם לך להרגיש שיר א' ואיזה תחושות גרם שיר ב'?

מתודה 2 :רגשות והתנהגות

נחלק את הקבוצה לתתי קבוצות, כל קבוצה מקבלת דף ועליו ציורים של רגשות. כל
קבוצה צריכה להציג סיטואציה מחיי התנועה (מהפעולה הזאת, הקודמת, מהטיול, משנה
שעברה), שעוררה בהם את אחד הרגשות.
על שאר החניכים לנחש לפי הסיטואציה, איזה רגש עלה מתוכה ולהסביר איך הרגש הזה
השפיע על ההתנהגות במקרה שקרה.

לדוגמא: הפסדנו במכביאדה, היינו עצובים וכעוסים וחשבנו שהקבוצה הצהובה רימו.
אז צעקנו והלכנו איתם מכות. כעס – הוביל למריבה.

מתודה 3 :סיטואציות

נחלק את החניכים לשתי קבוצות, קבוצה אחת תקבל סיטואציה חיובית, קבוצה שניה
סיטואציה שלילית. הקבוצות יצטרכו לשחק את הסיטואציה ולנסות לגרום לקבוצה
השנייה להבין איזה רגש הם מעבירים. בקבוצה עם הרגשות השליליים כולם יצטרכו
לקחת על עצמם אווירה שלילית ולהפך עם הגישה החיובית.
סיטואציה חיובית - מסיבת יומולדת לחבר/ה הטוב/ה בבריכה. כולם הביאו מתנות מגניבות.
סיטואציה שלילית - כולם משחקים כדורגל, לא בחרו אותי לקבוצה ואני מבואס.

מתודה 4 :איך הייתי מגיב בהודעה?

כל חניך מקבל סיטואציה ועליו לנסח הודעה שהיה כותב לחבר אם היה במצב הזה )אפשר
ממש להשתמש בטלפונים(. בכל הודעה עליו לבחור אימוג'י שמבטא בצורה הטובה ביותר
את מה שהוא מרגיש:

סיטואציות:

• ביקשתי חברות מרועי
• קיבלתי 100 במבחן במדעים
• לא יצאתי בקבוצה עם החבר הכי טוב.
• אבא קנה לי את החטיף האהוב עליי שביקשתי בסופר.
• כל בנות הוועדה צעקו על רומי כי היא השתלטה על הכל ולא נתנה לאף אחת לדבר.
הייתה לי התלבטות אם לעזור לה או להם?
• המכנס שלי נקרע בזמן שיעור ספורט.
• השאלתי לאחותי באהבה את השרשרת האהובה עליה.
• המורה כעסה עלי בגלל בעיות שחבר שלי עשה.
• הילדה שאני רוצה שתהיה החברה שלי לא הסכימה להצעת החברות שלי.
• קראו לי "מכוער" בפעולה במכבי.
• החאקי שלי התלכלך בגואש בפעולה במכבי.

דיון:

• באיזה אימוג'י השתמשתם?
• האם האימוג'י מבטא באופן מלא את מה שהרגשתם? אם לא – מה היה חסר לכם?
• מה אפשר להעביר בהבעות פנים שלא ניתן להעביר באימוג'י?
• מה היתרונות של זה ומה החסרונות?
• מה הסכנה בהבעת רגשות באמצעות אימוג'י?

דיון

  • איך היה לכם בפעולה?
  • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
  • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
  • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
  • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
  • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
Search
Generic filters
En