מה יקבלו החניכים בפעולה?
• מוטיבציה לקיום אורח חיים בריא, בחינה עצמית לגבי האופן שבו החניכים מקיימים
שגרת חיים בריאה, אקטיבית ושומרים על תזונה מאוזנת.
• ידע בנוגע לתזונה נכונה וחשיבות הפעילות הספורטיבית ושגרת חיים בריאה.
מסרים מרכזיים
• הגוף שלנו איננו פח זבל!
• נפש בריאה בגוף בריא!
• פעילות ספורטיבית הינה בסיס לאורח חיים בריא
מהלך הפעולה
נחלק לחניכים שעוני פגישות, בכל שעון 12 מקומות לרשום שמות שונים של חניכים
בקבוצה.
נקציב זמן קצר למלא את כל שעון הפגישות בשמות חניכים מהקבוצה.
החניכים יסתובבו בחלל וליד כל שעה ישימו שם של חניך מהקבוצה.
כעת, בכל מספר דקות נכריז שעה מסויימת ונושא לדיון כלשהו.
על החניכים "למצוא" את החניך שקבעו איתו באותה שעה, ולדון בנושא שהכרזנו במשך
הזמן המוקצב.
הנושאים:
כמה טלוויזיה רואים ביום? // כמה חשוב להזיז את הגוף? // מה זה אומר לאכול בריא?
// מה הכי חשוב כשיוצאים לשמש? // מה זה "נפש בריאה בגוף בריא"? // מה הספורט
שאני עושה בזמני הפנוי?
אפשר להוסיף נושאים נוספים...
על הרצפה יפוזרו בעיה ותוצאות להתנהלות בריאה, תזונה, חשיפה לשמש, פעילות
ספורטיבית. החניכים צריכים לחבר בין הסיבה לבין התוצאה כאשר החניך שמצמיד בין
הפתקים יהיה בכיסוי עיניים.
מחלקים את הקבוצה לחמש תתי קבוצות, כל תת קבוצה מקבלת בעיה מהרשימה והם
צריכים לחשוב על אלטרנטיבות לבעיה, ודברים שיכולים לפתור אותה או לעזור להמנע
ממנה.
על כל תת קבוצה להציג בפני כולם את הבעיה והפתרונות שעלו עליהם.
כל פתרון מזכה את הקבוצה בסוג מסוים של פרי או ירק.
בסוף הפעולה, מכינים יחד סלט פירות/ירקות מזין וטעים ואוכלים ביחד!
תוך כדי אכילה, נקיים דיון מסכם.
• האם לדעתכם ניתן להגדיר את אורח החיים שאתם מנהלים כ"בריא"?
האם אתם אוכלים בריא? עושים מספיק פעילות גופנית? האם אתם מרגישים טוב בדרך
כלל?
• מה הייתם משפרים?
• על מה ההורים מתלוננים? (יותר מדי מסך, יותר מדי אוכל לא בריא? פחות מדי פירות
וירקות? פחות מדי פעילות גופנית?)
• מה הקשר בין גוף בריא לנפש בריאה?
דיון