מה יקבלו החניכים בפעולה?
חשיפה, גילוי עצמי, מוטיבציה.
מסרים מרכזיים
“המפתח להישגים גדולים ולאושר הוא הפעלת החוזקות שלך, לא תיקון טעויותיך/
ומגרעותיך. הצעד הראשון הוא הכרת החוזקות שלך” (פרופ’ מרטין סליגמן)
מהלך הפעולה
החוזקות הן משאב שקיים בכל אדם. גילוי החוזקות מאפשר ראייה ועשייה שונות, שיביאו להצלחה, למוטיבציה, ולמיצוי הפוטנציאל בתחום בו אנו עוסקים. חוזקה מוגדרת כמאפיין (דרך התנהגות – חשיבה- הרגשה) שאני טוב בו, שניתן להבחין בו במצבים שונים לאורך זמן, ומה שגורם לי להרגיש טוב, משמח אותי ומפתח אותי. החוזקה היא שילוב של יכולת/נטייה טבעית יחד עם ידע ומיומנויות שאדם רוכש לאורך חייו, ע"י השקעת מאמצים משמעותית להפיכת היכולת הטבעית לחוזקה.
ניצור בבקבוק מעין "דלת" אשר אפשר להכניס דרכה פתקים.
נתמסר עם הבקבוק וכל פעם יוציא חניך אחר פתק ויענה על השאלה (אפשר גם לסובב
אותו כמו ב - "אמת או חובה").
חשוב לזכור את התשובות שלהם מכיוון שכנראה רובם יהיו על הקו ה"שלילי" ולא החיובי.
• מה היו התשובות שנתתם?
• מדוע דווקא אותן?
• מדוע רובן היו שליליות?/ איך החפצים שלכם הגיבו עליכם? )סביר להניח שזה יהיה
השלילי(.
• האם החפצים שלכם יכולים לספר עליכם גם דברים טובים/חיוביים?
• רוצים לנסות לעשות את הסבב עם תשובות חיוביות? )לא חובה, רק אם זורם(.
• על הרצפה מפוזרות חוזקות שנכתבו ע"י פרופ' מרטין סליגמן, על החניכים להסתובב
בניהין ולעצור ליד אחת החוזקות ע"פ ההוראות שניתן.
עצרו ליד חוזקה ש...-
• אתם מרגישים שיש לכם אותה.
• אתם רוצים לפתח אצלכם.
• אתם חושבים שיש לחבר מהקבוצה, גשו אליו וספרו לו למה.
• אתם חושבים שזאת החוזקה הכי חשובה.
• אתם חושבים "שמתנגשות" זה בזאת.
אחרי כל החלפה נשאל חניך או שניים לגבי הבחירה שלהם.
• מה עברנו עד עכשיו?
• מהן חוזקות?
• האם הן חייבות להיות חיוביות?
(עצירת הדיון והקראת המונח חוזקה)
• מה נאמר בקטע הנ"ל?
• מהן חוזקות?
• האם הן חייבות להיות חיוביות?
• מה צריך לעשות כדי לפתח חוזקות?
נחלק לחניכים את הדף הריק, אשר אותו הם יצטרכו למלא עם 3 החוזקות שלהם ו-3
חוזקות שהיו רוצים לפתח.
# את המגנטים אפשר להדביק להם מראש ואפשר גם לתת להם את המגנטים מודבקים לדף.
# בזמן הזה מומלץ להסתובב בניהם ולעזור להם להתלבט לגבי הדברים.
דיון