מה יקבלו החניכים בפעולה?

מוטיבציה לגבש גישה חיובית לחיים.

מסרים מרכזיים

גישה חיובית לחיים מסייעת לקיום חיים טובים יותר, משפרת ביצועים ומשפיעה באופן
חיובי על הסביבה.

קריאה לפעולה – חשוב חיובי! אחרי הכל – היום הוא המחר שבגללו היית מודאג אתמול.

מהלך הפעולה

מתודה 1:

*נסדר מסלול מכשולים כפול, קל ולא מסוכן.
נחלק את החניכים לשתי קבוצות ונבחר נציג מכל קבוצה שיהיה המנהיג שלה. על כל
קבוצה יהיה לעבור את המסלול שלה בעיניים עצומות כשמי שמכוון אותה הוא הנציג
שלה. לפני שנתחיל, ניתן לכל נציג פתק- לאחד ניתן פתק שאומר שעליו להנהיג את
הקבוצה בצורה מעודדת, שמחה ואנרגטית. ולשני פתק שאומר שעליו להנהיג את הקבוצה
בצורה לא נחמדה, שלילית, מזלזלת ואולי אפילו ינסה להכשיל אותם.

    ציוד:
  • כיסויי עיניים לפי מספר החניכים, מכשולים (כיסאות, חבלים וכו'), פתקים עם אופי המנהיג.
  • דיון:

    • באיזו קבוצה היה יותר כיף?
    • איזו קבוצה קיבלה יותר מוטיבציה לביצוע המשימה?
    • מי ביצע את המשימה בדרך טובה יותר?

    מתודה 2 :סרטון מוטיבציה:

    לשחק על המים – סרטון מוטיבציה חינוכי
    k6PgVNCdPH8=v?watch/com.youtube.www://https
    הסרטון מספר על סיפור ההצלחה של ילדים שחלמו להקים קבוצת כדורגל אבל חיו על
    אי באמצע הים ולא היה להם מקום אפילו למגרש. בדרך הם מתמודדים עם קשיים, יש
    כאלה שמנסים להוריד אותם למטה, ויש כאלה שמעודדים.

    דיון:

    • עם אילו קשיים היו צריכים להתמודד הילדים בסרטון?
    • מה עזר לילדים להתגבר על הקשיים שעמדו בדרכם? (חשיבה חיובית, שאיפה להצלחה,
    התמדה על אף הקשיים וכמובן העידוד של חברי הכפר היה גורם מאוד משפיע בהצלחתם)

    מתודה 3 :מחאת האתיופים וקפה שחור חזק:

    נשמיע לחניכים את השיר "אני יודע שהכל יהיה בסדר" – קפה שחור חזק ונעשה מסיבת
    ריקודים כיפית! בתום השיר נשאל את החניכים אם הם יודעים על מה השיר ומי כתב
    אותו?
    לכאורה, שיר שמח וחיובי, אך הוא מספר את סיפורם הכאוב של יוצאי אתיופיה בישראל,
    שבגלל צבע עורם לעיתים חשים אפליה קשה, מתקשים למצוא עבודה, נרדפים על ידי
    המשטרה ומופלים לרעה במוסדות ציבוריים.
    בקיץ 2015 ,התאגדו מובילי הקהילה האתיופית ויצאו במחאה גדולה. נראה לחניכים
    תמונות מהמחאה וגזרי עיתון.
    אחד השירים שהפכו לפני המחאה הוא השיר "יהיה בסדר".

    דיון:

    • מה מיוחד בשיר "הכל יהיה בסדר"? )קצבי, עושה אוירה טובה, פזמון אופטימי, משדר
    תקווה(
    • האם כל המילים של השיר חיוביות? )לא, יש בשיר מסר של כאב והרבה כעס(
    • מה המסר המרכזי של השיר – יהיה בסדר!
    לסיכום, נסביר לחניכים שהקהילה האתיופית עדיין לא במצב אידאלי, ויש עוד הרבה
    מה לעשות, אך השיר הזה, שמייצג אוכלוסייה קטנה יחסית שחשה לאורך השנים אפליה
    גדולה, זכה להיות אחד השירים הבולטים בטקס הדלקת המשואות של יום העצמאות ה -
    68 למדינת ישראל בשנת 2016.

    מתודה 4 :הפגנת החיוכים:

    נוציא לחניכים פתקים שעליהם רשום "יום בלי חיוך הוא יום מבוזבז" בתוספת שם
    הקבוצה והסניף או "תן חיוך-הכל לטובה". נקשט ביחד עם החניכים את הפתקים ואם
    נרצה נכין איתם משהו קטן ליד ונחלק לאנשים ברחוב את הפתקים, בכך נראה כיצד
    משפט קטן מעלה לאנשים את "המורל" והחיוך.

      ציוד:
  • כיסויי עיניים לפי מספר החניכים מכשולים )כיסאות, חבלים וכו'( פתקים לחלק לאנשים ברחוב- להוציא לפי הצורך/הרצון
  • דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En