מה יקבלו החניכים בפעולה?
הנאה, גיבוש קבוצתי והתנסות במשחקי טבע שונים.
מסרים מרכזיים
כשיוצאים החוצה יש הזדמנות להכיר את הטבע ואחד את השני בצורה קצת אחרת.
מהלך הפעולה
פעולה זו צריכה לעבור בחוץ! השתמשו בטבע הקרוב כסביבה לפעולה – יער, חורש, פארק קרוב.
הפעילות מתבצעת בפן קבוצתי – לא תחרות, המטרה שנתגבש כקבוצה. בכל סוף משחק
הקבוצה תקבל מוצר אשר ישמש אותם לפעילות האחרונה – התוצר הסופי מהפעולה.
)בסוף הפעולה ישנן דוגמאות לתוצרים שניתן ליצור(.
ניקח שלושה ענפים שמצאנו בשטח ונשחק עם החניכים את המשחק שלושה מקלות.
נבקש מהחניכים לעמוד במעגל כאשר כל אחד מחזיק חלק מכופת מחובר שיוצר עיגול.
על שלושה חניכים להשלים סיבוב שלם על החבל כאשר כולם מחזיקים את החבל מתוח.
נשחק הנחש בא עם הכופת.
ניקח מקל ונקשור אליו מספר כופתים כמספר חברי הקבוצה. כלל החניכים מחזיקים את
הכופתים ובכל פעם מקבלים משימה לבצע בעזרת המקל – לצייר עיגול, לצייר ספירלה,
לצייר מגן דוד ועוד. המטרה היא שנשתף פעולה כקבוצה ונצליח לבצע את המשימות.
נבקש מהחניכים ליצור כקבוצה מגדל מאבנים ודברים מהטבע בלבד, בגובה שייקבע
המדריך מראש. לאחר שהמגדל בנוי ניתן לשים בראשו פקק של בקבוק ולשחק עם
הקבוצה את המשחק "רוג'ום אבנים"- כל פעם מישהו מחברי הקבוצה צריך להרים את
הפקק מערימת האבנים ללא שימוש בידיים באמצעות הפה בלבד בלי ליפול או לכופף את
הברכיים. לאחר שהצליח מסירים אבן אחת מהמגדל ומניחים שוב את הפקק.
ככל שהמגדל נהיה נמוך יותר כך זה נהיה קשה (צריכים לפסק את הרגליים כי אסור
לכופף את הברכיים) וחניכים מתחילים להיפסל.
לא לשכוח בסוף כל תחנה לתת לחניכים מוצר שישמש את הקבוצה לפעילות האחרונה.
נבחר מראש פעילות לתוצר טבעי מהפעולה שאותו יכין כל חניך, מומלץ שיהיה קשור
למדרג המחנאי השכבתי כמו למשל צמידים מקשר שלמה, הכנת לוכד חלומות, בישולי
שדה והכנת ביצה אינדיאנית.
הצעות נוספות: פרחים מיובשים בספר, חותמות עלים, הכנת שקיק ריחני עם תבלינים
ועוד...
דיון