מה יקבלו החניכים בפעולה?

חשיפה, נק’ למחשבה ויציאה לפעולה!

מסרים מרכזיים

לפרגן ולהגיד מילים חיוביות זה כיף!

מהלך הפעולה

1.

נחלק את הקבוצה ל - 2 וניתן לכל קבוצה פתק עם משימה:
קבוצה א':
עליכם להסתדר בטור לפי מידת הנעליים, מהקטנה ביותר עד הגדולה ביותר.
קבוצה ב':
עליכם להסתדר בטור לפי מידת הנעליים, מהקטנה ביותר עד הגדולה ביותר, בלי לדבר
כלל אחד עם השני.

    ציוד:
  • • פתקי משימה.
  • הערה למדריך

    נצפה שקבוצה א' תסיים את המשימה ראשונה ונכתיר אותה כמנצחת. ייתכן שקבוצה ב' תתלונן על כך שזה לא הוגן שלקבוצה א' היה מותר לדבר. משם נוביל לדיון.

    דיון:

    • למה זה משנה אם היה מותר לדבר או לא?
    • למה הדיבור חשוב כל-כך?
    סיכום ביניים:
    הדיבור מאפשר לנו לתקשר ולהעביר מסרים אחד לשני. בלי לדבר, הרבה יותר קשה להבין
    אחד את השני ולהסתדר בקבוצה.

    2 .עיתונים-

    בתוך הקבוצות, על החניכים לנבור בעיתונים ולמצוא מילים אשר מופיעות בעיתון.
    קבוצה א- מילים חיוביות
    קבוצה ב'- מילים שליליות
    את המילים נגזור ונדביק על שני דפי עיתון שונים.

      ציוד:
  • • עיתונים • דבק/סלוטייפ. • מספריים. • נייר עיתון/בריסטול/לוח. • שקית זבל
  • הערה למדריך

    מומלץ לשחק במשחק הנק' האינסופי כדי לשמור על האיזור נקי ומסודר אחרי ההתעסקות בעיתונים.

    3 .שעת סיפור- סיפור הצפרדעים.

    כוחן של מילים - עידוד
    להקה של צפרדעים טיילה להן ביער, לפתע נפלו שתי צפרדעים לתוך בור
    עמוק מאוד. כל שאר הצפרדעים התגודדו יחד סביב הבור. כשהן ראו עד
    כמה הבור עמוק הן צעקו לצפרדעים שנפלו:
    "חברות, אין לכן שום סיכוי שתצאו מכאן בחיים... אתן נחשבות כבר למתות...
    חבל לכן בכלל להתאמץ!"
    לצפרדעים שנפלו לא היה שום חשק לוותר על חייהן בכזאת קלות. שתי
    הצפרדעים התעלמו מהצעקות והסימנים של חברותיהן מלמעלה וניסו
    לקפוץ החוצה בכל כוחן, בשעה שהצפרדעים שמחוץ לבור ממשיכות לצעוק
    להן ולסמן להן בכל מיני דרכים עם הידים שאין להן סיכוי... "בחיים לא תצאו
    מכאן..."
    צפרדע אחת שמעה בעצתן של הצפרדעים, אפסה כוחותיה, היא פשוט
    נכנעה ומתה בקרקעית הבור. הצפרדע השניה, לא ויתרה, היא ניסתה והמ־
    שיכה בכל כוחה בשעה שהצפרדעים מסמנות לה בתנועות וצועקות מפתח
    הבור "חבל על המאמץ... אין לך שום סיכוי בעולם...".
    "הפסיקי את המאמץ והסבל שלך, ופשוט תמותי".
    בכל זאת הצפרדע המשיכה לנסות, היא קפצה אפילו חזק יותר... ובסופו של
    דבר, היא ניתרה כל כך חזק שהצליחה לצאת החוצה מהבור.
    לאחר שהצליחה לצאת, שאלו אותה חברותיה הצפרדעים:
    "איך עשית את זה? הבור היה ממש עמוק..."
    בשפת הסימנים הסבירה להן הצפרדע כי היוא חירשת... היא לא שמעה מה
    נאמר לה, ובטעות פירשה את קריאותיהן הנרגשות כמילות עידוד.

    דיון:

    • מה הסיפור מספר?
    • מה ההבדל בין הצפרדעים? מדוע רק אחת הצליחה לצאת?
    • אומנם זה פירוש לא נכון, אך מה עשה העידוד לצפרדע החירשת? למה?
    • מה המשמעות של מילה טובה/חיובית?
    • מי זוכר משהו טוב שאמרו לו? כיצד זה הרגיש?
    • האם אנחנו כחברה אומרים מספיק מילים טובות? (זה הזמן להתחיל לנתח את גזרי
    העיתון).
    • האם אנחנו בקבוצה אומרים מספיק מילים טובות?
    • רוצים להתנסות בלהגיד דברים טובים?

    דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En