מה יקבלו החניכים בפעולה?
הכנה ופיתוח סקרנות לקראת היציאה לטיול
מידע אודות הטיול
מוטיבציה להרשמה לטיול
מסרים מרכזיים
לכל אזור בארץ יש מאפיינים שונים, ייחוד משלו ותחומים ללמוד ולחקור עליו
מהלך הפעולה
זוהי פעולה שעל מנת לבנות אותה, עליכם לדעת היכן אתם מטיילים ומה מיוחד באזור הטיול שלכם )אזור בארץ, חיות, צמחים, היסטוריה, יישובים סמוכים, סימון שבילים(. לאחר הבנת הדברים המיוחדים באזור הטיול התאימו את המתודות הבאות לאזור שלכם. ניתן להיעזר בטבלה הבאה על מנת להכיר את האזור בו מטיילים ומה מיוחד בו
נעמוד עם החניכים במעגל ונסביר להם בכל פעם שלב במשחק ונשחק אותו מספר
סיבובים. מסבירים לחניכים מראש כי צפון = ימין ודרום = שמאל:
שלב ראשון – המדריך אומר צד )צפון = ימין ודרום = שמאל( וכל החניכים זזים צעד לצד
שנאמר תוך כדי שהם אומרים אותו.
שלב שני – המדריך אומר צד )צפון = ימין ודרום = שמאל( וכל החניכים זזים צעד הפוך
ממה שנאמר תוך כדי שהם אומרים את הצד הזה. )לדוגמא: המדריך אמר צפון, כל החנים
זזים צעד שמאל ואומרים דרום(
שלב שלישי – המדריך אומר צד )צפון = ימין ודרום = שמאל( כל החניכים זזים צעד הפוך
ממה שנאמר תוך כדי שהם אומרים את הצד שהמדריך אמר. )לדוגמא: המדריך אמר צפון,
כל החנים זזים צעד שמאל ואומרים צפון(
לאחר מכן נספר לחניכים באיזה איזור אנחנו עומדים לטייל בו בטיול הקרוב.
נבחר נציג מהקבוצה אשר יתחרה מול שאר הקבוצה. בכל פעם נשאל שאלה על המסלול
והאזור של הטיול, הנציג יצטרך לענות על השאלה ושאר החניכים יצטרכו לענות על
השאלה בפתק. לאחר שהנציג עונה על החידה וצודק, נבדוק אילו חניכים טעו ויצאו
מהמשחק עד אשר נותרים הנציג וחניך אחד אשר יתחרו ראש בראש.
כאשר הנציג טועה נכריז על שאר החניכים שנשארו במשחק כזוכים הגדולים!
נדביק לכל חניך מדביקים לבנה על הגב. על המדבקות יהיו רשומים ציוד שיש להביא/
הנחיות לטיול. המטרה היא לתלוש את המדבקות מהגב של חניך אחר מבלי שיתלשו לך.
לאחר שהורידו את כל הפתקים נשב במעגל וכל אחד שתפס פתק מקריא מה שרשום
בפתק. (ניתן לעשות זאת גם כתופסת זנבות, כאשר על כל "זנב" רשום ציוד/הנחייה).
נזכיר את כל הפרטים לגבי הטיול שעברנו עליהם בפעולה: מיקום הטיול, אורכו, עלות,
הציוד שיש להביא והנחיות מיוחדות. יש לוודא שכולם הבינו ולעודד אותם להירשם
לטיול.
דיון