מה יקבלו החניכים בפעולה?

• גיבוש עמדה לגבי המקום שלהם במשפחה.
• מוטיבציה לפיתוח עצמאות ואחריות בבית מתוך הבנה כי אני כבר גדול ויכול לעשות
דברים לבדי, וגם לעזור להורים שלי.

מסרים מרכזיים

• הורי ומשפחתי נותנים לי המון בחיים.
• הצלחת התא המשפחתי שלנו תלויה בשיתוף פעולה של כולנו!
• אני כבר גדול ומסוגל לעשות יותר דברים בצורה עצמאית.

קריאה לפעולה–
עלינו להיות שותפים, אכפתיים כלפי בני משפחתינו ולקחת יותר אחריות גם על פעולות
הבית!

מהלך הפעולה

חלק א: מה קיבלתי ממי?

כל חניך יקבל דמות ריקה של בן אדם והם יצטרכו לצייר בתוך הדמות מאפיינים, תכונות
ומחשבות שהם קיבלו מבני המשפחה שלהם (מראה, לבוש, תחביבים, מאפיינים, תכונות
וכו'...). ליד כל מאפיין הם יצטרכו לציין ממי הם קיבלו את זה.

    ציוד:
  • דפים עטים טושים
  • חלק ב: העץ המשפחתי שלי

    נחלק לחניכים דפים וטושים ונגיד להם לבנות עץ משפחה של הורים ואחים.
    הם יכולים להשתמש בעלים, ענפים, צבעים או כל חומר אחר שיעמוד לרשותם.

    חלק ג: האחריות האישית שלי כלפי משפחתי

    נחלק לחניכים שני שלטים, על אחד יהיה כתוב בצד אחד "עושה" ובצד שני
    "לא עושה". על השני יהיה כתוב "מסוגל" ובצד השני " לא מסוגל".
    נקריא רשימת מטלות כלליות שיש בבית. החניכים יצטרכו להרים את השלטים הנכונים
    לגבי עצמם.

    הערה למדריך

    יכול להיות שחניך יצהיר שהוא עושה מטלה מסוימת בבית אבל חושב שהוא לא מסוגל באמת לעשות אותה, ויכול להיות שתהיה מטלה שלא מרשים לו לעשות בבית אבל הוא מאמין כי יש ביכולתו לעשותה.

    המטלות:

    להכין סנדביץ׳, לתלות כביסה, בייביסיטר לאחי הקטן, לבשל צהריים, לפנות מדיח, לחמם
    אוכל במיקרו, לשטוף כלים, לפנות את השולחן אחרי האוכל, להשקות עציצים, ספונג'ה,
    סידור ארון, סידור החדר שלי, הזמנת טכנאי לתיקון המזגן, פינוי אשפה, לתלות תמונה,
    לפתוח סתימה, תיקון מדפים, תפירת בגדים וכו'..

    דיון:

    • אילו מטלות אתם עושים בבית
    • האם לדעתכם אתם שותפים בנטל התחזוקה השוטפת והטיפול במשימות הבית?
    • האם אתם עושים יותר מדי?
    • האם אתם מסוגלים ליותר?
    • מה יש יותר - דברים שאתם עושים בפועל או דברים שאתם חושבים שאתם מסוגלים
    לעשות?

    חלק ד': פנטומימה

    כל חניך יצטרך לכתוב על פתק דבר אחד שהוא ממש ממש אוהב לעשות עם המשפחה
    שלו (לטייל, לבשל וכו..). כל חניך בתורו יציג בפנטומימה מה הוא כתב, ולאחר שהחניכים
    ינחשו נכון, כל חניך שכתב אותו הדבר בפתק שלו יצטרף לחניך שהציג בפנטומימה והם
    יהיו קבוצה (לדוגמה קבוצה של כל אלה שאוהבים לטייל עם המשפחה). לאחר מכן, יהיה
    על כל קבוצה להכין הצגה\יצירה\שיר שמתאר את מה שכתבו בפתק שלהם.

    דיון מסכם:

    • מהם הדברים שקיבלתי ממשפחתי?
    • מה מיוחד במשפחה שלי?
    • למה חשוב להעריך את המשפחה שלנו?
    • איך אנחנו צריכים להתנהג כלפי בני המשפחה?

    דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En