מה יקבלו החניכים בפעולה?

השראה לחלום חלומות ואמונה כי הם הבסיס הראשוני להגשמתם!

מסרים מרכזיים

מחקרים מוכיחים שאנשים החולמים חלומות ויש להם שאיפות עתידיות, מצליחיחם
הרבה יותר בחיים – גם אם לא הגשימו את חלומותיהם!

קריאה לפעולה:
אם כבר חולמים – חילמו בגדול!

מהלך הפעולה

שלב א': מה החלום שלי?

נתחיל בדמיון מודרך. נושיב את החניכים במקום שקט, נבקש מהם לעצום עיניים ולהיות
בשקט מוחלט, כל אחד לעצמו )אפשר להשמיע מוזיקה נעימה ומרגיעה ברקע(. ניקח
אותם בדימיונם ל"טיול", במהלכו, עליהם לדמיין את הבית שלהם, השכונה, בית הספר,
הסניף, המדינה והעולם. נבקש מהם לדמין את עצמם כשהם גדולים, איך הם נראים? מה
הם לובשים? איפה הם גרים? במה הם עובדים? כשהם מסתכלים דרך החלון – מה הם
רואים? מי השכנים שלהם? איך נראית השכונה?...

הערה למדריך

זוהי דרך להכנס לעולם הדמיון של החניכים. במהלכו, הם למעשה חולמים חלומות... ניתן במקום מתודה זאת פשוט לבקש מהחניכים לספר על חלומות שחלמו בלילה לגבי העתיד שלהם. בתום החלק הזה, נבקש מהחניכים לשתף את כל הקבוצה: מה החלום הכי גדול שלכם?

שלב ב': חלומות גדולים שהפכו למציאות

נפזר על הרצפה תמונות מוכרות, ידועות ובעלות משמעות ערכית עבור החניכים, שחלמו
חלומות גדולים והגשימו אותם: דיסני, מקס נורדאו, אליענה תדהר, סתיו שפיר )אפשר
להוסיף עוד ורצוי דמויות שהחניכים מכירים – המנהלת של בית הספר, ראש העיר/מועצה
מקומית, וגם הורים או שכנים שחלמו בגדול והגשימו)

נשאל: מה הקשר בין כל התמונות על הרצפה?
כולם עשו דברים גדולים, מפורסמים, מיוחדים, עוררו שינוי...
כל אלה, התחילו מחלום אחד קטן שהפך למציאות!

שלב ג': הכנת לוכד חלומות

בכדי להכין לוכד חלומות על החניכים לעבור 4 משימות כאשר בסוף כל משימה ניתן להם
כלי לשם הכנת הלוכד. כל משימה תינתן להם במעטפה. החומרים הם: חוט ברזל, חוט
רקמה/צבעוני, נוצות, חרוזים.

המשימות:

1 .נבקש מהחניכים להשיג כמה שיותר פרטים על חלום יעקב. לצורך כך יש להם 5 דק'.
*במשימה זו החניכים יכולים להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותם. טלפון
להורים, אינטרנט, בוגרים וכו'.
הפתק לחניכים: חלומות קיימים אלפי שנים ועליהם יש הרבה סיפורים. עליכם למצוא
כמה שיותר פרטים על הסיפור המפורסם חלום יעקב. יש לכם 5 דק'
בהצלחה!
2 .נבקש מהחניכים לכתוב את המילה חלום בגדול בדרך יצירתית בעזרת האמצעים
הנמצאים סביבם. לצורך כך נקציב להם 5 דק'.
הפתק לחניכים: בשביל להגשים את החלום שלך אתה צריך להיות יצירתי ולפעמים
לנהוג בדרכים מוזרות. עליכם לכתוב את המילה "חלום" בגדול בדרך יצירתית. יש לכם 5
דק' בהצלחה!
3 .נפרוש מול החניכים כרטיסיות עליהן כתובה המילה חלום בשפות שונות.
על החניכים ללמוד להגיד חלום בכל השפות הנ"ל תוך 5 דק'.
הפתק לחניכים: חלומות קיימים בכל העולם, בכל התרבויות ובכל האנשים.
עליכם ללמוד להגיד את המילה חלום בשפות שונות.
4 .נבקש מהחניכים לעשות מגדל או פירמידה אנושית )בהתאם לכמות החניכים בקבוצה(.
הפתק למדריכים: חלומות הם המקום לחלום בגדול ולעשות דברים בגדול!
עליכם לעשות פירמידה אנושית!
לאחר שאספו את כל החומרים נתיישב להכנת לוכד החלומות.
נחלק לחניכים שסיימו להכין לוכד 4 פתקים.
על כל פתק שאלה עליה צריכים לענות ולחבר ללוכד שהכינו.

השאלות:

1 .מה החלום שלי?
2 .למה החלום הזה חשוב לי?
3 .איזה כוחות יש בי כדי להגשים את החלום?
4 .במי או במה אני יכול להיעזר על מנת להגשים את החלום שלי?

שלב ד':

נבחר עץ בסביבת הסניף ונתלה עליו את החלומות שכתבו החניכים בתחילת הפעולה –
זהו "עץ החלומות שלנו".

דיון מסכם:

• למה חשוב לחלום חלומות? • אם חלמנו, האם זה אומר שבהכרח החלום יתגשם?
• מה צריך לעשות על מנת להגשים את החלום?

דיון

  • איך היה לכם בפעולה?
  • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
  • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
  • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
  • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
  • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
Search
Generic filters
En