מה יקבלו החניכים בפעולה?

• היכרות עם המדריכים החדשים וחשיפה לדינמיקה החדשה.
• מוטיבציה – לקחת חלק בקבוצה ורצון להמשיך בה.
• שייכות – יצירת תחושת שייכות לקבוצה.

מסרים מרכזיים

איזה כיף שחזרתם השנה!

סיפור מסגרת:
על החניכים להציל את המדריך החסוי שלהם על ידי אסיפת חלקי פאזל שיתקבלו
בהצלחת כל משימה, כל משימה החניכים יקבלו 2 חלקי פאזל (סה”כ 10 חלקים) ובסופו
של דבר ירכיבו פאזל מהחלקים המתאימים (6 חלקים) וייחשפו לשמות המדריכים ויבינו
כי מי שהעביר אותם את המשימות הם בעצם המדריכים.

מהלך הפעולה

1.

נסדר את החניכים בטור ומולם יונחו שני דליי מים במרחק של כ - 15 מטרים, אחד
מלא במים ואחד ריק ובתוכו 2 חלקים מהפאזל עטופים בשקית אוכל וסימון הגובה הרצוי
שאותו צריכים למלא במים. על החניכים להעביר את המים שבדלי המלא לדלי הריק
בעזרת כוסות פלסטיק עם חור עד אשר חלקי הפאזל יצופו לסימון הרצוי שמסומן בדלי
שהיה ריק.
בתום המשימה שני חלק הפאזל יינתנו לחניכים ויישמרו למשימה הסופית של סיפור
המסגרת.

    ציוד:
  • שני דליים מסקנטייאפ לסימון הדלי שקית אוכל שתי כוסות חד"פ עם חור קטן
  • 2.

    כל חניך רץ בתורו למרחק של עשרה מטרים, מכה בפיניאטה שהוכנה מראש פעם אחת
    וחוזר לקבוצה לשחרר את החניך הבא. לאחר שהפיניאטה תתפוצץ ייפלו שני חלקי
    הפאזל )ניתן לפנק את החניכים בחבילת טופי( הפניאטה לא חייבת להיות ענקית ומלאה
    בדברים ואפשר להחליף אותה בכל דבר אחר שניתן להכות בו ויפלו ממנו חלקי הפאזל.
    בתום המשימה שני חלקי הפאזל יינתנו לחניכים ויישמרו למשימה הסופית של סיפור
    המסגרת.

      ציוד:
  • 1 בריסטול ליצירת פיניאטה – ניצור ממנו גביע )כמו גלידה( נמלא בחלקי הפאזל, דפים, טופי ונסגור אותו במכסה עם דף ונתלה על עץ. מטר חוט שמשון דף (למכסה) מקל/בוס
  • 3.

    נסדר את החניכים במעגל הפוך )גב כלפי פנים המעגל) כשהם מחוברים אחד לשני
    בעזרת הידיים. נניח את שני חלקי הפאזל באמצע (מבלי שהחניכים ישימו לב).
    על החניכים לחזור למעגל רגיל (להתהפך) תוך שתי דקות ולגלות את שני חלקי הפאזל.
    לקבוצה יהיו שני ניסיונות.
    בתום המשימה שני חלק הפאזל יינתנו לחניכים ויישמרו למשימה הסופית של סיפור
    המסגרת.

    4.

    נסדר את החניכים בשורה ומולם נניח בסדר מסוים שמונה פריטים שונים.
    המדריך חייב לזכור את הסדר שבו הציב את החפצים ורצוי שהחפצים יהיו דברים
    שקשורים לחיי המדריכים. לדוגמא: ספר אהוב, בגד, מאפיין וכו'. נבקש מהחניכים
    להתבונן בחפצים במשך דקה )ללא הוראה נוספת( לאחר מכן נבקש מהחניכים להסתובב
    ונשנה את סדר הדברים בצורה קיצונית, לאחר מכן נבקש מהחניכים להסתובב חזרה
    ונסביר להם שעליהם עכשיו לסדר את החפצים בסדר המקורי. לאחר שיצליחו יקבלו שני
    חלק פאזל. בתום המשימה שני חלק הפאזל יינתנו לחניכים ויישמרו למשימה הסופית של
    סיפור המסגרת.

      ציוד:
  • 8 פריטים (רצוי קשורים למדריכים)
  • 5.

    על החניכים לשיר את השיר יונתן הקטן ולהחליף את האות ר' באות ד'.
    ברגע שיצליחו , יקבלו את שני חלקי הפאזל האחרונים.
    בתום המשימה שני חלק הפאזל יינתנו לחניכים ויישמרו למשימה הסופית של סיפור
    המסגרת.
    כעת על החניכים להרכיב את הפאזל, לגלות אילו חלקים אינם שייכים וכך לגלות מי
    המדריכים שלהם למהלך השנה הקרובה!

    דיון מסכם:

    היה לכם חוויתי לעבור ביחד את המשימות כקבוצה?
    איזה משימה הכי אהבת, למה?
    מה הציפיות שלכם לשנה הקרובה?
    מה הייתם רוצים שנעשה השנה הכי הרבה?
    מה שמעתם שהולך להיות השנה במכבי?

    דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En