מה יקבלו החניכים בפעולה?

• התנסות בעבודה קבוצתית.
• תחושה של כוח כקבוצה אחת שווה.

מסרים מרכזיים

כקבוצה ישנה יצירה משותפת, השלם הינו גדול מסך חלקיו.

מהלך הפעולה

הערה למדריך

יש לקיים את הקבוצה בשטח פתוח, כדאי להתרחק קצת מהסניף ולנצל את ההזדמנות לתת לחניכים חוויה קצת שונה.

1.

ניתן לחניכים בקבוק מים ללא פקק אשר מחוברים אליו כופתים, כל חניך יחזיק בקצה
של כופת. תחילה עליהם לייצב את הבקבוק באוויר ולאחר מכן להטות אותו כך שכל המים
שבתוכו יישפכו לתוך דלי. מטרת המשחק היא למלא את הדלי.

    ציוד:
  • בקבוק מים ללא פקק כופתים כמספר החניכים באורך מטר דלי
  • 2.

    מבעוד מועד נכין מסלול מסנדות או מכופתים שאותו יצטרך אחד החניכים בקבוצה
    לעבור בעיניים עצומות כאשר כל הקבוצה מנחה אותו, אסור להם להשתמש במילים של
    הכיוונים (ימינה, שמאלה, ישר, אחורה) אלא להמציא מילים חדשות.
    (למשל המילה כלב תסמל את המילה ימינה) יש לוודא שאכן החניכים מוצאים תחליפים
    לכלל הכיוונים.

      ציוד:
  • סנדות מטפחת לקשירת עיניים
  • 3.

    נגדיר לחניכים שטח של כעשרה מטרים שהוא ה"ביצה" בו אסור להם לדרוך אחרת
    יטבעו! ניתן להם חמישה דפי עיתון אשר רק עליהם אפשר לדרוך כדי לעבור את הביצה
    (בכל פעם כל החניכים יעמדו על 4 עיתונים ויעבירו את העיתון האחרון להתחלה וכך
    יתקדמו)

      ציוד:
  • חמישה דפי עיתון
  • 4.

    נכין מראש שתי סנאדות אשר מחוברים אליהן כופתים לאורך הסנדה,
    שישמשו כמושכות )כמו מגלשי סקי( כלל החניכים עומדים כשרגליהם על שתי הסנאדות.
    רגל ימין על סנדה ימין ורגל שמאל על סנדה שמאל.
    במקביל הם מחזיקים בידיים את הכופתים שקשורים לסנדות. יד ימין אוחזת בחבל שעל
    סנדה ימין והפוך. כך יתקדמו החניכים צעד צעד, להרים ולמשוך להרים ולמשוך.
    על החניכים להתקדם כך למקום מסוים אותו יגדירו המדריכים.

      ציוד:
  • 2 סנדות ארוכות כופתים
  • 5.

    נפרוש על הרצפה סדין\אלבד, על כל החניכים לעמוד עליו ולהתחיל לקפל אותו לקטן
    יותר ויותר מבלי שהחניכים יזוזו ממנו.

      ציוד:
  • סדין/ אלבד
  • 6.

    נכתוב על דפים מספרים מ - 1 עד 10 ונפזר על הרצפה. החניכים יעמדו בשורה בשקט
    מוחלט. המטרה היא שכל חניך יעמוד על פתק לפי סדר עולה של המספרים. החניכים
    צריכים לצאת אל עבר המספרים ולדרוך עליהם ללא תכנון מוקדם, במקרה ושני חניכים
    יצאו ביחד מן השורה או דרכו על אותו המספר יתחילו מההתחלה.

      ציוד:
  • עשרה דפים עם מספרים מאחד עד עשר (חוצץ עזרי עיצוב)
  • דיון מסכם:

    • מה לדעתכם גרם להצלחת המשימות ומה לא?
    • מה לדעתכם היו הנקודות החלשות של הקבוצה?
    • אתם חושבים שאפשר להשליך את ההתנהלות של הקבוצה במשימות על פעילויות
    נוספות של הקבוצה שנעבור במהלך השנה?
    • האם כקבוצה מצליחים יותר?
    • מה קורה אם מישהו בקבוצה לא הצליח לעזור? איך אנחנו מגיבים לזה?
    • האם עודדנו אחד את השני במהלך המשימות?
    • האם כשיש רצון להצליח במשהו, זה יותר קל ביחד?

    הערה למדריך

    אמור לחניכים שאתה סומך עליהם שידעו להיות קבוצה חזקה לאורך כל השנה, שלפעמים זה יהיה להם לא קל אבל אתה תמיד שם בשבילם כדי לעזור להם.

    דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En