מה יקבלו החניכים בפעולה?
כלים לעבודה משותפת בקבוצה.
חומר למחשבה – כל חניך יחשוב איך הוא יכול לתרום לקבוצה.
מסרים מרכזיים
כל חניך יחשוב על תרומתו לקבוצה.
אל תחשוב מה הקבוצה יכולה לתת לך אלא מה אתה יכול לתת לקבוצה.
מהלך הפעולה
בתחילת המשחק כל חניך יקבל חמישה עשר עדשים, שתי צלחות וקשית, על החניך
להעביר את העדשים מצלחת אחת לצלחת שנייה המרוחקת ממנה כמטר בתוך דקה
בעזרת הקשית תוך כדי שאיבת העדש.
לאחר מכן נבצע את אותה מתודה בזוגות (וכך יתאפשר לחניכים להתקרב ליעד).
לאחר מכן נבצע את אותה מתודה כל הקבוצה (כך יגיעו ליעד).
• מה ההבדל בין כל שלב?
• באיזה שלב הכי נהניתם?
• באיזה שלב לדעתכם הצלחתם בצורה הטובה ביותר ולמה?
על החניכים להבין מה ההבדל בין עבודה ביחיד, עבודה בזוגות ועבודה בקבוצה. (יעדים, הנאה ועניין).
נחלק לכל חניך את הטופס המצורף בעזרים ועל כל חניך למלא את הציפיות לפי
הפירוט.
ניתן לבקש מהחניכים למלא את הטפסים בעילום שם ולשחק ניחושים (מי רשם כל טופס). לאחר מכן נכין את קפסולת הזמן, נציע לקבוצה אופציות ציוד להכנת הקפסולה ונבקש מהחניכים להתחלק לצוותים. כל חניך בוחר באיזה צוות הוא רוצה להיות. הצוותים לביצוע המשימה: צוות חשיבה, צוות ביצוע וצוות עיצוב.
חשוב לתת זמן לחניכים לעבוד על הקפסולה הקבוצתית שלהם. להתעסק עם הדברים ולתת להם להתנסות כמה שניתן בעבודה כקבוצה עם מטרה משותפת. יש לתת להם כמות יפה של ציוד ואולי אפילו לבקש מהחניכים שיביאו מהבית כל מיני דברים מבלי לגלות להם מה הולכים לעשות.
במידה והקבוצה שלך משתעממת מהר, ניתן להוסיף מתודה נוספת לפני העבודה על הקפסולה אשר עוסקת בשיתוף פעולה קבוצתי.
מדוע בחרתם בצוות שבחרתם?
למי יש תכונה/תרומה נוספת שלא באה לידי ביטוי?
האם כולם תרמו להכנת הקפסולה?
איזה פעולות לדעתכם כיף לעשות בקבוצה?
האם הרגשתם שיש מקום גם לציפיות האישיות שלכם ולגם לציפיות הקבוצתיות?
דיון