מה יקבלו החניכים בפעולה?
• תפיסה חיובית לגבי אורח חיים בריא וכלים לשילובו ביום יום.
• מוטיבציה לשיפור אורח חיים בריא בחיי היום יום שלנו.
מסרים מרכזיים
תנועת מכבי חרטה על דגלה את הסיסמא “נפש בריאה בגוף בריא” וחשוב להכיר ולפעול
לאורה.
הבריאות היא אחד המרכיבים לחיים מאושרים.
שלושת המרכיבים לאורח חיים בריא: פעילות גופנית, תזונה מאוזנת ועושר חברתי.
קריאה לפעולה:
לבריאות!
מהלך הפעולה
במהלך הפעילות נעבור תחנות ספורטיביות, בתום כל תחנה יקבלו החניכים חלק מפאזל
שבסופו יורכב המשפט: "נפש בריאה בגוף בריא".
בפעולה זו מוצעות מספר תחנות. אל תיקחו אותן כאופציה היחידה, מומלץ ורצוי להוסיף ולשנות לפי מאפייני החניכים. זכרו! נתאים את מספר חלקי הפאזל למספר התחנות. )פאזל בעזרי העיצוב(
• תחרות משיכה בחבל
• 3 מקלות
• מרוץ שליחים
• מרוץ שקים
• קליעה למטרה
• באולינג
• יוגה
• אירובי
נרכיב את כל חלקי הפאזל ונקבל את המשפט: "נפש בריאה בגוף בריא".
בתחנות ביצענו סוגי פעילויות גופניות שונות.
• כיצד באה לידי ביטוי הפעילות הגופנית בחיינו?
• האם זה מספיק להגיע לשיעורי ספורט?
• למה חשוב לעשות ספורט ביומיום?
• איך ניתן לשלב יותר ספורט?
נחלק את הקבוצה לשני חלקים, כל חצי קבוצה תקבל דמות של ילד )עזרי עיצוב(. בראש
האחד יהיה כתוב "הבריאות חשובה לי", ובראש השני יהיה כתוב "הבריאות לא חשובה לי".
על הקבוצה לתאר מה מאפיין את אורח חייו של הילד שקיבלו על ידי מענה על שאלות
מנחות:
מיהו האדם בתמונה: תנו לו שם.
איך נראה אורח חייו? איך נראה גופו? האם יש לו חברים? מה הוא עושה בזמנו הפנוי?
כמה טלוויזיה הוא רואה? כמה הוא נמצא בחוץ בטבע? מה הוא אוכל? כמה ממתקים הוא
אוכל? האם הוא מקיים פעילות גופנית? איזה? מה עוד מאפיין אותו?
נבקש מראש מכל חניך להביא משהו מהבית לטובת ארוחת בריאות. ירקות, פירות, גבינות,
ביצים קשות, לחם מלא וכו'... אפשר גם לחלק משימות יותר מורכבות כמו להביא סלט/
סלט פירות, להביא פשטידה, להכין מוזלי.
נסיים את הפעולה בארוחת בריאות.
• איך נראה אורח חייכם היום? האם הייתם מגדירים אותו כ"בריא"?
• מה הייתם רוצים לשפר?
• על מה ההורים מעירים לכם בענייני בריאות )אוכל, זמן מול מסך, פעילות גופנית(
• למה חשוב לשמור על אורח חיים בריא?
דיון