מה יקבלו החניכים בפעולה?

• החניך יקבל במה להביע את עצמו ולהיות חלק.
• סגירת מעגל מפעולת ״פשוט לשתף״ שעברה בתחילת השנה.

מסרים מרכזיים

אחרי שנה שלמה של דינמיקה קבוצתית חברי הקבוצה צריכים להרגיש שייכים
ובטוחים עם קבוצתם, הקבוצה צריכה להיות מקום בטוח בו ירגישו החניכים שהם יכולים
להפתח

מהלך הפעולה

הערה למדריך

הפעולה הזאת מהווה סגירת מעגל לפעולת ״פשוט לשתף״ שהעברת בתחילת השנה! שים לב לאווירה. האווירה בפעולה הזאת היא קריטית! היא חייבת לעבור באווירה של רוגע ושלווה. מומלץ שהפעולה תהיה במקום פתוח ושקט, )אפילו מבודד( ובשעות הערב כשכבר מחשיך!

מתודה א'- מעגל מגנטי

נושיב את החניכים במעגל כאשר פניהם יהיו כלפי חוץ, )עם הגב למעגל( כל החניכים
יצטרכו לשבת ישיבה מזרחית, לשלב זה עם זה מרפקים ולהניח את כף ידם על המותניים
של עצמם, בהינתן האות יינתנו לחניכים 15 שניות לקום כולם מבלי להזיז את הידיים או
לפרק את החיבור!

מתודה ב'- מעגל חיבוקים )קבוצה של אהבה(

נשחק מעגל חיבוקים- על כל החניכים יהיה להגיע לנקודה שתהיה מספר מטרים משם,
(בה נניח מראש את המצרכים למתודה הבאה) בעודם מחובקים כולם במעגל בצורה הכי
צפופה שהם יכולים, ולצעוק "קבוצה של אהבה!" במידה ולא ישתפו פעולה יחזרו לקו
ההתחלה עד שיעשו את המשימה בצורה שתיראה למדריך ראויה.

מתודה ג'- מטוטלת

נבקש מהחניכים להתיישב במעגל מצומצם ככל שאפשר )הפעם עם הפנים( בישיבה
שלמה ולהרים ידיים, ונבקש ממתנדב אחד לעמוד במרכז המעגל, ועל החניך המתנדב
(תחילה עם עיניים פתוחות, ואחרי שיצבור אמון וביטחון בקבוצתו גם בעיניים עצומות)
ליפול (כמו מטוטלת) לכל הכיוונים, ועל חבריו לקבוצה יהיה לתפוס אותו ולהחזיר אותו
למצב עמידה. אחרי מספר תפיסות (ניתן גם להחליף חניך במרכז) יעברו למתודה הבאה:

מתודה ד'

מראש, נניח בצד להמשך המתודה רכיבים לפונדו, נושיב את החניכים במעגל וניתן לכל
אחד מהם נר, ונניח במרכז המעגל נר דולק וגפרור, )ניתן לשבת ולחכות שיירגעו
האנרגיות ושיהיה באמת שקט( נסביר לחניכים שכל מי שרוצה )לא חובה, ולא לפי סדר
מסוים( מוזמן לספר על חוויה מאירה שהייתה לו השנה במכבי צעיר- בין אם זה עם
המדריכים, כל חברי הקבוצה, מקרה שראה מהצד, או מקרה אישי, העיקר שישתף חוויה
טובה או מרגשת שזכורה לו ממהלך השנה )חשוב ממש להקפיד להבהיר שמדובר
בסיטואציה או במקרה ממש ספציפי ולא סתם "נהניתי בטיול... או בפעולה... שישתפו
מקרה אישי ממהלך השנה( ולאחר מכן לגשת למרכז המעגל ולהדליק את הנר שבידו
בעזרת הנר/הגפרור שבמרכז המעגל.
אחרי שלכל החניכים יהיו נרות דלוקים )אם מישהו בחר לא לדבר, נגיד לו ללכת להדליק
את הנר( נגיד לחניכים לשים סביב הנר את האבנים שהצבנו באזור המעגל לפני הפעולה,
ונכין יחד פונדו אישי )החניכים עשו זאת בפעולת פשוט לשתף הראשונה( נקח פחית
ונחתוך אותה לחצי וננקה אותה, כל חניך אוסף שלוש אבנים ומקבל נר, הוא מסדר את
שלוש האבנים מסביב לנר, ועל האבנים מניח את הפחית. בתוך הפחית נשים לכל חניך 3 - 2
קוביות שוקולד ומעט חלב, בעזרת שיפוד החניכים יערבבו את השוקולד. במרכז המעגל
נניח קערות עם דברים שונים שאפשר לטבול בפונדו. (לדוגמה: מרשמלו, פירות, בייגלה)

נערוך דיון בצורה חופשית ופתוחה בהתאם לאווירה:

• האם אתם מרגישים שינוי מאז הפעם הקודמת שעשינו את הפונדו? אם כן, באיזה רובד?
• אתם מרגישים שינוי בתחושת הפתיחות שלכם בקבוצה ושל שאר חברי הקבוצה איתכם?
• איך הרגשתם לעבור שוב פעולה בנושא הזה? נהניתם? הרגשתם שהקבוצה עברה
תהליך? אם כן, איך הרגשתם עם התהליך שהקבוצה עברה?

דיון

  • איך היה לכם בפעולה?
  • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
  • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
  • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
  • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
  • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
Search
Generic filters
En