מה יקבלו החניכים בפעולה?
ידע על המדינות הגובלות בישראל.
מסרים מרכזיים
יש להכיר את השכנים שלנו ולהרחיב את הידע על האזור שלנו
מהלך הפעולה
נציב שתי מפות ארץ ישראל בשני מקומות שונים ובמרחק אחת מהשנייה בסניף.
באחת המפות נשבץ את גבולות ישראל ואת הערים הגובלות עם הגבולות ובמפה השנייה
לא נשבץ דבר. על החניכים לרוץ אל המפה בה משובצים הגבולות ולנסות לזכור כמה
שיותר פרטים בזמן מוגבל )10 שניות בסיבוב( ולאחר מכן לשבץ במפה השנייה את מה
שזכרו. עליהם ליצור את השיבוץ הנכון בזמן הקצר ביותר
נחלק את החניכים ל- 2 קבוצות. נציב מולם פלקט עם שאלות על המדינות השכנות,
כל שאלה ברמת קושי שונה ששווה מספר שונה של נקודות בהתאם.
כל קבוצה בתורה בוחרת מדינה לענות עליה ואת רמת הקושי של השאלה. במידה והיא
עונה נכון היא זוכה בנקודות. במידה והיא לא עונה נכון השאלה עוברת לקבוצה השנייה.
100 – מהי בירת סוריה? א. דמשק ב. קוניטרה ג. חורן
200 – איך נקרא ההר המשותף לסוריה וישראל? א. הר תבור ב. הר בנטל ג. הר חרמון
300 – איזה צורה יש על דגל סוריה? א. עץ ב. כוכב ג. משולש
100 – מה עיר הבירה של מצרים? א. פריז ב. קהיר ג. סיני
200 – כמה אחוז משטחה של מצרים הוא מדבר שומם? א. %53 ב. %27 ג. %98
300 – איזה חיות היו קדושות במצרים העתיקה ונחשבו לסמל של מזל ואומץ?
א. חתולים ב. דגים ג. גמלים
100 – מהי בירת ירדן? א. עמאן ב. מכה ג. סעודיה
200 – מי שולט בירדן? א. ראש ממשלה ב. מלך ג. נשיא
300 – על איזו עיר בישראל ירדן שלטה עד שנת 1967 ?א. תל אביב ב. באר שבע ג. ירושלים
100 – מהי בירת לבנון? א. צור ב. איסטנבול ג. ביירות
200 – איזה שפות רשמיות יש בלבנון? א. ערבית ועברית ב. ערבית וצרפתית ג. ערבית
ואנגלית
300 – איזה עץ יש על דגל לבנון? א. דקל ב. ארז ג. אלון
נחביא ברחבי הפעולה חלקי פאזל. על הפאזל השלם רשום המשפט: "אני שמח להכיר
טוב יותר את המדינות השכנות שלי J ." בצד השני של כל אחד מחלקי הפאזל יהיה דגל
של אחת המדינות: סוריה, לבנון, ירדן, מצרים וישראל. נאמר לחניכים כי עליהם לחפש
את דגלי המדינות, הם מוצאים את חלקי הפאזל ומחברים אותו. נסיים עם החניכים את
הפעולה באמירה כי כמו שהפאזל חובר אחד ליד השני כך גם אנחנו חיים אחד ליד השני
וחשוב שנכיר ונדע על השכנים שלנו כמה שיותר.
דיון