מה יקבלו החניכים בפעולה?
• אחריות ומחוייבות לקראת המחנה ומה שיקרה בו.
• התנסות בתכנון המחנה הקבוצתי/שכבתי.
• ידע מחנאי ויתלהבו לקראת האופי המחנאי של המחנה.
מסרים מרכזיים
מראה המחנה, אופיו והצלחתו תלוי בכל אחד ואחד מחברי הקבוצה!
קריאה לפעולה:
קחו אחריות גם בשלב התכנון ובעיקר בשלב הביצוע בשטח.
מהלך הפעולה
במהלך הפעולה, החניכים יכינו דגם מוקטן "מיני מחנה" של מתחם המחנה הקבוצתי/
שכבתי שלהם.
חשוב להביא הרבה ציוד מוקטן מכל סוגי הציוד שיכולים לעמוד לשימוש החניכים במחנה.
סנאדינות, כופתים, אלבדים ישנים, טושים, בריסטולים, בקבוקים ממיחזורית קרובה,
מספריים, וכל מה שבא ליד ואפשר להשתמש בו לפעולה זו.
חשוב שתהיה הלימה בין מה שיש בסניף לבין מה שיהיה בשטח, על מנת שמצד אחד
החניכים יוכלו "לעוף" עם הדמיון והיצירתיות, ומצד שני לא יתאכזבו שלא יוכלו להוציא
לפועל את התכניות שלהם.
תנועת הנוער המכבי הצעיר
עודדו את החניכים לחשוב על רעיונות לחמרים שניתן לאסוף מראש ולהביא למחנה,
ו/או למצוא ולהשתמש בשטח! אצטרובלים, בקבוקי מים ריקים, גלילי נייר טואלט, פחיות
שימורים מהמטבח ועוד...
נשרטט סקיצה ראשונית של המחנה שתכיל את הרעיונות המרכזיים של החניכים.
נחלק את החניכים לשלושה צוותי עבודה: חשוב שלכל צוות יהיה מלווה בוגר שתפקידו
יהיה ללמד את הצוות טכניקות שהחלטנו להשתמש בהם במחנה
צוות 1 – המאהל – מבנה המאהל, גבולות, ממה יהיה בנוי?
צוות 2 – נוחיות – תאי הלבשה, פחים, מתלים, מיטות, ערסלים.
צוות 3 – תפאורה – עיצוב, בנייה, קישוטים, פני שטח, שבילים.
סביב הדגם המוקטן של המחנה, כל צוות יסביר לשאר מה התכנית, איזה ציוד הם
מתכוונים להשתמש, האם על החניכים לאסוף משהו בבית לטובת הצלחת המשימה?
בשלב זה, נקיים שיחה על אחריות ומחוייבות במחנה.
על החשיבות של תכנון מול ביצוע ושלמעשה הצלחת המחנה וקיום מחנה שאפשר להנות
ממנו ולהתגאות בו הוא עניין של שיתוף פעולה ועבודת צוות.
שיהיה בהצלחה!!
דיון