מה יקבלו החניכים בפעולה?

חשיפה לכלל הקבוצה ולמדריך, מוטיבציה לבוא לסניף בפעם הבאה.

מסרים מרכזיים

נעים להכיר! ברוכים הבאים למכבי צעיר!

מהלך הפעולה

כיף עם בלוני מים:

נעמיד את החניכים במעגל. על החניכים להתמסר עם בלון מים. )בלון המים נועד לשדרג
את הפעולה ולהוסיף לה פן כיפי ומגבש( כל פעם שחניך תופס את הבלון עליו להגיד את
שמו ושם של חיה שמתחילה בשם שלו.

    ציוד:
  • בלוני מים
  • שוקולד!!

    ניקח שלוש כוסות ובכל כוס נשים קוביות של סוג שוקולד אחד:
    שוקולד לבן
    שוקולד מריר
    שוקולד חלב
    נעביר את הכוסות בין חברי הקבוצה כל פעם החניך יצטרך להגיד משהו בהתאם לסוג
    השוקולד ואז נאכל קוביית שוקולד לדוגמא:
    שוקולד חלב - שם של חיה אהובה עליי.
    שוקולד לבן- שם של צבע אהוב עליי.
    שוקולד מריר - שם של סדרת טלוויזיה אהובה.
    )קודם נאמר מה שצריך בהתאם לצבע השוקולד - ולבסוף נאכל קובייה(

      ציוד:
  • חבילות שוקולד לבן, חלב ומריר כוסות
  • הערה למדריך

    במידה ויש חניך שאלרגי לחלב ממומלץ לקנות טופי בשביל שלא ירגיש מקופח :)

    מי הוא המדריך?

    נרשום )המדריכים( עשרה דברים שמאפיינים אותנו )כל מדריך בציוות מה שמאפיין אותו(
    לדוגמא בציוות מדריך א ומדריך ב:
    מדריך א - אוהב לשחק במחשב.
    מדריך ב - בחוג שחייה על דולפינים.
    על החניכים להתאים את הפתקים למדריך שהמשפט מדבר עליו בעזרת מירוץ שליחים
    - בקצה אחד יעמדו החניכים ובקצה שני יעמדו המדריכים, בכל פעם חניך אחד ירוץ עם
    פתק ויביא אותו למדריך שהוא חושב שהפתק עליו. בסוף המשחק נגיד לחניכים במה הם
    טעו ובמה הם צדקו.

    הערה למדריך

    באמצעות מתודה זו החניכים לומדים עוד קצת על המדריכים.

    כל שם הוא חשוב

    נעמיד את החניכים במעגל. כל פעם נזרוק דף נייר לאוויר. כאשר אנו זורקים את הדך
    עלינו לקרוא בשם של חבר מהקבוצה שלנו. במידה והחבר לא תופס את הדף עלינו לקפל
    את הדף לחצי וכן הלאה וכן הלאה... עד שהדף ניהיה ממש קטן ואז מתחילים מההתחלה.
    מטרת המתודה: ללמוד את שמות חברי הקבוצה.

      ציוד:
  • דף
  • הסניף שלי ואני

    נחלק לחניכים מפה קטנה של הסניף שהכנו לפני הפעולה. נשלח את החניכים לארבע
    משימות שונות לפי ארבע נקודות ציון של דברים שיש בסניף ואנחנו רוצים שהחניכים
    יכירו. זה יכול להיות שירותים/חדר בוגרים/חדר הדרכה/גן שעשועים או כל דבר אחר.
    על ידי רמז שניתן לקבוצה, נוביל אותם לנקודת הציון הראשונה. לדוגמא - אם אנחנו
    רוצים לשלוח את החניכים לשירותים, ניתן להם מעטפה ובתוכה יהיה כתוב - איזה מכשיר
    אתם מכירים שיורדים בו מים אבל לא נשפכים לשום מקום?
    בכל פעם שהחניכים יגיעו לנקודה מסויימת - יחכה להם שם רמז שיוביל אותם לנקודה
    הבאה.

    משחק המים:

    נשים מול החניכים ג'ריקן מים. בכל פעם חניך צריך להכניס מים לפה ולהגיד דבר אחד
    שהוא אוהב לעשות.
    המטרה: לסיים את המשפט מבלי לירוק את המים.

      ציוד:
  • ג'ריקן
  • הערה למדריך

    יש חניכים שלא יסכימו לשתות מהג'ריקן ולכן כדאי להכין כחלופה שני בקבוקי מים מינרלים שקנינו מראש. באמצעות מתודה זו החניכים לומדים אחד על השני באופן יותר מעמיק.

    דיון

    • איך היה לכם בפעולה?
    • מה הייתם רוצים שיהיה בפעולות?
    • איזה דברים אתם אוהבים לעשות?
    • האם אתם מתרגשים לקראת השנה?
    • מה שמעתם על המכבי הצעיר?
    • מה אתם חושבים שהולך לקרות במהלך השנה?
    Search
    Generic filters
    En